Biuro przyjmuje dosłownie wszystko, co dotyczy historii uczelni, choć także czasów współczesnych. Mogą to być na przykład: zdjęcia z imprez, uroczystości, zjazdów absolwentów, druki pamiątkowe, spisane lub nagrane wspomnienia, materiały audio i wideo, rękopisy, sprzęty i urządzenia, aparaty, dekoracje i oznaczenie pomieszczeń, listy okolicznościowe.
Ponadto: przedmioty związane z nauką, konferencjami, juwenaliami, działalnością pojedynczych osób, zespołów badawczych, wydziałów, instytutów, organizacji studenckich. A także: skrypty, książki, opracowania, albumy, monografie, podręczniki, plakaty, zaproszenia i inne wydawnictwa, dokumentacje, szkice, zbiory fotograficzne etc.
Mogą to być zarówno fragmenty większych całości, unikaty i oryginały, jak i repliki, rzeczy wielonakładowe, kopie, a nawet luźno związane z historią i działalnością uczelni. Stan techniczny przedmiotów powinien umożliwiać ich ekspozycję. W wyjątkowych sytuacjach zostaną one poddane procesowi odnowienia, naprawy bądź usprawnienia.
Wszystkie przedmioty, na życzenie darczyńców, są rejestrowane. W późniejszym terminie zostaną skatalogowane i przypisane do utworzonych działów tematycznych. Do czasu rozpoczęcia tych prac eksponaty przechowywane są w specjalnie do tego celu przeznaczonym pomieszczeniu na terenie kampusu przy ulicy Śniadeckich w Koszalinie.
Kontakt w sprawie przekazywania pamiątek: media@tu.koszalin.pl lub 94/34 78 621.