powrót do wersji graficznej
A- A A+

POLITECHNIKA KOSZALIŃSKA

Start
AKTUALNE WYDARZENIA
Archiwum wydarzeń
Artykuł
Printer Pdf
Konferencja o fenomenie piękna w reklamie (2.04.2019 r.)

„Obszary reklamy. Edycja II. Piękno w reklamie” to tytuł konferencji naukowej organizowanej przez Studenckie Koło Naukowe „Badamy Reklamy” oraz Katedrę Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa Wydziału Humanistycznego Politechniki Koszalińskiej. Konferencja odbędzie się 27 maja br. w kampusie uczelni przy ulicy Kwiatkowskiego 6e.

Druga odsłona konferencji będzie poświęcona zjawisku piękna w reklamie. – Jako cel obraliśmy naukową refleksję nad znaczeniem fenomenu piękna w kontekście działań reklamowych – wyjaśnia dr Piotr Szarszewski, przewodniczący komitetu organizacyjnego. – Szerokie, interdyscyplinarne spojrzenie na zagadnienie pozwoli na lepsze zrozumienie powodów i zasadności wykorzystywania pięknych wizerunków i obrazów w tekstach reklamowych.

Konferencja będzie okazją do refleksją nad realną lub potencjalną szkodliwością stosowania rozwiązań opartych na pięknych, idealnych wizerunkach przez nadawców komunikatów promocyjnych. Zagadnieniem istotnym w kontekście licznych manipulacji w tym zakresie, które wielokrotnie doprowadzały do zakazu emitowania konkretnych reklam.

– Ze względu na widoczne w ostatnich latach przemiany w stosowanych w reklamie rozwiązaniach, interesującymi zagadnieniami są zmiany związane z naruszaniem lub zanegowaniem wzorców piękna do niedawna jeszcze obowiązujących w świecie promocyjnych przekazów - dodaje dr Szarszewski.

Do przygotowania referatu organizatorzy zapraszają przedstawicieli różnych dziedzin naukowych, w tym między innymi: antropologów, kulturoznawców, językoznawców, filozofów, medioznawców, socjologów, pedagogów, biologów, teoretyków i historyków sztuki, praktyków komunikacji reklamowej. Spotkanie otwarte jest dla wszystkich zainteresowanych tematyką.

powrót