„Piękno w reklamie” - konferencja naukowa (16.05.2019 r.)

27 maja br. (poniedziałek) w kampusie Politechniki Koszalińskiej przy ul. Kwiatkowskiego odbędzie się druga konferencja naukowa z cyklu „Obszary reklamy”. Konferencja poświęcona będzie zjawisku piękna w reklamie.

Organizatorami są: Studenckie Koło Naukowe „Badamy Reklamy” oraz Katedra Komunikacji Społecznej i Dziennikarstwa Wydziału Humanistycznego Politechniki Koszalińskiej. Celem będzie naukowa refleksja nad znaczeniem fenomenu piękna w kontekście działań reklamowych.

Konferencja będzie okazją do refleksji nad realną lub potencjalną szkodliwością stosowania rozwiązań opartych na pięknych, idealnych wizerunkach przez nadawców komunikatów promocyjnych. To zagadnienie istotne zwłaszcza w kontekście licznych manipulacji w tym zakresie, które wielokrotnie doprowadzały do zakazu emitowania konkretnych reklam.

Ważnym zagadnieniem będą także zmiany związane z naruszaniem lub zanegowaniem wzorców piękna do niedawna jeszcze obowiązujących w świecie promocyjnych przekazów.

Początek konferencji: godz. 9 (kampus przy ul. Kwiatkowskiego 6e, sala 13 B).

Zaplanowano następujące wystąpienia:

– "Piękno jako transcendentalium a komunikowanie wartości" – prof. nadzw. dr hab. Zbigniew Danielewicz, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska;

– "O pięknie w reklamie w perspektywie ewolucyjnej" – dr Piotr Szarszewski, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska;

– "Piękny i niepiękny język reklamy" – dr Lidia Sudakiewicz, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska;

– "Wizerunek kobiecego ciała w przekazie reklamowym" – Anna Głowacz, Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie;

– "Czy sztuka i piękno łączą się w reklamie?" – dr Iwona Wierzchowiecka, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska;

– "Schrupałbym Cię. Apetyt na kobiece ciało w kontekście reklamy żywności i poczucia własnej wartości" – mgr Yuliia Andriichuk;

– "Piękne kobiety w pięknych samochodach, czyli wizerunek kobiet w reklamach motoryzacyjnych" – Malwina Szul, Katarzyna Piątkowska, Studenckie Koło Naukowe „Badamy Reklamy”, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska; – Piękno i prawda:

- "O wartościach względnych w reklamie" – dr Izabela Dixon, Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska.

Po zakończeniu wystąpień przewidziano dyskusję (godz. 12.10-12.30).